Şapka Baskı Toptan
Pazardaki bir ürün için yapılan planlı ve uyumlu bir toplam
iletişim programı, ürün satışlarını artırmanın yanı sıra, ürün imajını
güçlendirerek uzun vadede etkili olmaktadır. Halkla ilişkilerin şapka baskı toptan pazarlamaya
olan en büyük katkısı ise; özellikle kriz yönetimi alanında ortaya çıkar. Şirket imajının ve ürün markasının güçlü olduğu durumlarda, vulnerability
relations denen “düzeltici halkla ilişkiler” devreye girerek,
kullandığı etkin stratejilerle pazarda oluşmuş yanlış kanıyı düzeltmeye çalışır.
Ayrıca pazarlama faaliyetlerinin giderek artan maliyetleri de halkla ilişkiler
faaliyetlerinin devreye girmesini zorunlu kılmaktadır.
Diğer yandan halkla ilişkiler
şirketin imajına ya da ürünlerine/hizmetlerine yönelik pozitif yönlü söylentilerin
çıkmasına yol açarak kamuoyunda şirket, ürün/hizmet toptan şapka imalatı hakkında konuşulmasını
sağlar. Halkla ilişkiler; pazarlamanın
hedef kitlesinin tanımlanması ve kimlerle iyi ilişkiler geliştirileceğinin
önceden saptanması açısından anahtar bir rol üstlenir. Ayrıca örgütün uzun
dönemli pazarlama çabalarına halkla ilişkilerin nasıl katkıda bulunacağı da
halkla ilişkiler alanının sorunsallarından birini oluşturur. Shirley Harrison
halkla ilişkileri anlatırken pazarlamaya da yer vermiştir. Halkla ilişkilerin zaman zaman pazarlama kitaplarında yardımcı bir fonksiyon olarak
aktarıldığından söz ederek, halkla ilişkilerin şirkete potansiyel ya da mevcut müşteri portföyünün
isteklerini saptamada önemli bir yere sahip olduğuna katıldığını
belirtmektedir. Fakat, halkla ilişkilerin yalnızca pazarlama faaliyetlerinin
bir kolu olduğu varsayımını şiddetle reddetmiştir.
Çünkü Harrison‟a göre; halkla
ilişkiler pazarlama uzmanlarının zaman zaman karıştırdığı üzere yalnızca
reklam, tutundurma ve publicity/duyuru faaliyetlerinden ibaret bir alan
sayılamaz. Halkla ilişkiler uzmanları,
pazarlamaya ilişkin kararlara şapka firmaları ürünün ya da hizmetin tüketiciye nasıl ve nerede
sunulması gerektiğine ilişkin bilgiler sunarak yardımcı olurlar. Çünkü
bilindiğini gibi yer ve zamanla ilgili lojistik kararlar ürün ya da hizmet
piyasaya sürülmeden önce alınmış olmalıdır. Pazarlama ve halkla ilişkiler
arasındaki ilişki Kotler ve Mindak tarafından 5 ayrı modelle açıklanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder