promosyon ürünleri

Geçmiştedaki sistemi “ayrılırken öde” ya da “dağıtım” esasından oluşmaktaydı Bu sisteme göre rozet imalat hangi bir yıl haykırışlere ödenen haykırış aylıkları, çalışmakta olan aktif nüfusun ödediği primlerle karşılanmaktadır. ve parametreler aynı kaldığı taktirde “dağıtım” sistemi, en cazip, uygun, kolay ve sorunsuz bir sistem olup enflasyonist baskılara rahatça karşı Rozet imalatı dönemde haykırış aylığı alanlar (pasif üyeler) ile prim ödeyen çalışanların (aktif üyeler) arasındaki bu kaderini tayin eden en önemli ölçüttür.  promosyon ürünleri 15 yıldır yaşlı nüfusun oranının giderek artması ile yaşanan demografik değişimler, “dağıtım” yöntemini benimseyen sistemini doğrudan büyük ölçüde etkilemiştir. Bu da tehlikeli boyutlarda finansman sorunlarının ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Söz konusu bu ve böylelikle topluma yüklenmiştir.Yaşının yükseltilmesi • Minimum prim ödeme süresinin arttırılması • Haykırış aylığı hesabına esas teşkil eden matrahı oluşturan yıllık ortalama kazanç tespitinin ucuz promosyon ürünleri yıl veya yıllar yerine tüm hizmet süresine yayılması • 3 basamağa yayılması Buradaki amaç, 1. ayaktaki ana sistemin maliyetini ve yükünü, seviyesini düşürerek, aradaki açığı özel planlarıyla finanse ederek kapatmaktır. Ancak bütün bu çözümler mali sorunları sadece ertelemeye yaramaktaydı. yapılan reformu, sistemin zorunluluk kısmına odaklanmıştır. İlave gönüllü planların olduğu üçüncü ayak, yeni sistem için önemli olmakla beraber, zorunlu sistemin finansal sürdürülebilirlik sorununu çözememektedir. Sorunun çözümü için, sosyal güvenliğin yaşlılık kısmına ilişkin bireysel hesaplar işletilmektedir. Yaşlılık haykırışliği ile ilgili hizmetin özel tedarikçileri, reform içinde yer alarak önemli rol oynamışlardır. Bununla birlikte özel tedarikçilerin işe karışması, Polonya’da sosyal güvenliğin özelleşmesi anlamına gelmemektedir. Sadece sosyal güvenliğin bir kısmının işleyişine özel tedarikçiler davet edilmiştir. Sistem, bunu mümkün kılacak ve tutarlı çalışacak şekilde tasarlanmıştır. Polonya’nın zorunlu yaşlılık sistemi olan birinci ve ikinci ayak birlikte tamamen aynı rolü oynamakla beraber, rozet imalatı birinin gelecekteki haykırış maaşlarının kaynağını oluşturma bakımından farklılıkları bulunmaktadır.
Yeni yaşlılık sisteminin yegane sosyal amacı, insanların yaşam, ilginç promosyon ürünleri
boyu gelirlerinin etkin ve güvenli şekilde toplanmasını sağlamaktır. Yaşlılık
sistemi, birinci ve ikinci ayaklar olmak üzere iki alt kısma ayrılmıştır. Yeni
sistemin birinci ve ikinci ayakları yeni doğmuş ikizler olup, önceki sistemle
a
dayanmakta ve yaşlılık katkıları iki ayak arasında bölünmektedir. Birinci aya
çok az ortak yönler taşımaktadır. Birinci ve ikinci yaşlılık ayağı, hesapları
nk “dağıtım” esaslı ve daha çok işverenlerin katkılarıyla finanse edilirken, ikinci ayak ise tam fonlu olup tümüyle çalışanların katkılarıyla finanse
de
belirlenmektedir.
edilmektedir. Rozet imalatı iki ayak, gününde yıllık ödeme şeklinde maaş vermektedir. maaş miktarı, ödenen miktar ile kalan ömür beklentisi çerçevesi
n

da tam bir reform paketi 1998 yılında hazırlanarak parlementoya
sunulmuştur ve böylece “zorunlu”, 1 Ocak 1999’dan itibaren yürürlüğe girmiştir.
Ancak burada en önemli adım, işçilerin tasarruflarının yeni bireysel hesaplara
aktarmalarına izin verildiği ilk gün olan 1 Nisan 1999 tarihinde atılmıştır.

Yeni sistemi, 31 Aralık 1948’den promosyon ürünleri doğanlar
için eski sistemin yerini almıştır. Belirli fayda (defined benefit) esaslı
programdan, belirli katkı (defined contribution) esaslı programa geçildiği yeni
sistem, diğer ülkelerde uygulamaya giren reformlarla benzerlikler taşımaktadır.
m tasarımı hem de aşamalı uygulaması, diğer ülkelerde yapılan reformlarından
Dünya Bankası’nın yaklaşımını bir çok yönden takip etmekle birlikte, reformun h
eönemli farklılıklar göstermektedir. geçiş süreci, 3 yaş grubuna bölünmüştür. 30
eni karma sisteme katılmak zorunda bırakılmıştır. 30-50 yaş arasındaki
vatandaş
yaşının altındaki vatandaşlar, hem kamu ayağına hem de özel ayağa katkı yaparak
ylar, yeni ulusal belirli katkı planına katkı yapma zorunluluğunda bulunmakla beraber, yeni belirli katkılı özel fonlarına katkı yapmayı 30 Eylül
1999 tarihine kadar tercih edebilmişlerdir. 50 yaş üzeri olan vatandaşlar ise, eski “dağıtım” sisteminden haykırış olmaya devam etmektedir
.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder