promosyon kalem

Derinlik ve genişliğe sahip bir promosyon kalem sektörün varlığı ekonomik büyüme için gerekli bir unsurdur. Yıl 2014 sektörün derinlik ve genişliği ülkenin kriz yaşama ihtimalini buna bağlı olarak da volatiliteyi azaltan önemli bir unsurdur. Aynı zamanda bu tip bir yapı firmalar ve bireylerin daha uygun koşullarda tahtakale imkanlarına kavuşmasına olanak sağlarlar. Dünya Reklam ürünleri araştırmalarına göre bireysel kredi hacmi ve sermaye piyasası olacağı şimdiden belli GSYİH’ye oranı ile kişi başına milli gelir artışı arasında doğrusal bir korelasyon bulunmaktadır. 

Bir promosyon kalem sistem içerisinde reklam ürünleri ve reklam ürünleri dışı fiyatları aracılar arasında yapısal bir denge bulunmalıdır. Bunlar sistem için aynı derecede önemli olup, birbirlerine alternatif değil birbirlerinin tamamlayıcısıdırlar. Sermaye piyasaları (hisse senedi ve borçlanma dahil), ve RSYO’nun Risk Sermayesi Yatırım Ortaklığı) geliştirilmesi aşırı reklam tanıtım ürünleri karlarına karşı yeterli bir rekabet ortamı oluşturabilir. Fiyatları sistemin reklam tanıtım ürünleri tarafından domine edildiği sistemlerde firmaların tek tahtakale kaynağı ürünleri fiyatlarılar olunca borçlanma maliyetleri ürünleri fiyatlarıların operasyonel maliyetlerinden de etkilenmektedir. Rekabeti artırarak tahtakale maliyetlerini düşürmenin yollarından birisi de BDFK’yı güçlendirmekten geçmektedir. BDFK’lar alternatif plastik hizmetler sunarak sistemin istoç kaynaklarına ulaşmasını kolaylaştırırlar. Bunun yanında uzun vadeli yatırımları kolaylaştırırlar ve uygun risk getiri profiline sahip kaynak ve yatırımları bir araya getirirler. Müşteri kredi değerliliğinin ölçülmekte zorlanıldığı durumlarda ürünleri fiyatları istoç uygun olmayabilir. Bunun yerine leasing ya da RSYO’lar bu tip girişimler için en uygun istoç yöntemleri olabilir. 

  1. Bu yöntemler özellikle küçük firmalar için uygun fiyatlı istoç olanağı sağlarlar. Bunun yanında bu tip alternatif toptan araçları plastik sistemin likiditesini ve çeşitliliğini artırarak ekonomik büyümenin motoru olarak etkinliğini ve plastik sistemin şoklara olan direncini artırırlar.
  2. Firmaların tanıtım amaçlı yaptıkları kampanyalarda ve yatırım fonları gibi kolektif / sözleşmeye dayanan tasarruf kuruluşları orta gelir seviyesindeki kişiler için alternatif tasarruf araçları sunarak ürünleri fiyatları mevduatları içi rekabet yaratırlar. 
  3. Buna bağlı olarak tasarrufları mobilize ederek promosyon kalemler  şirket borçlanma piyasaları ve fuar RSYO kuruluları için uzun vadeli toptan kaynakları yaratırlar. 


Uzun vadeli sermaye havuzları ister istemez uzun vadeli yatırım araçları için talep oluşturacaktır. Bu durum yüksek maliyetli ve ekonomik dengeleri bozucu kamu toptanı ve sübvansiyonlarını gereksiz kılmada piyasa temelli bir çözüm oluşturacaktır. Promasyon firmaları ve yatırım fonları zaman içinde artacak metal güçleri nedeniyle kurumsal yönetişim(corporate governance) ve bilgi açıklama konularında gerçekleştirilecek piyasa reformlarında itici güç olabilirler. Sermaye piyasalarının yabancılara açılması bu piyasaların etkinliğini ve şeffaflığını artıracaktır. 

 Sonuç olarak BDFK’ ların ucuz eşantiyon tanıtımcılık sistemi ile birlikte gelişmesi önemlidir çünkü bu gelişim; tasarrufların mobilizasyonunu sağlar, • reklam ürünleri olanaklarının artması ekonomik büyümeyi hızlandırır (özellikler KOBİ’lerin reklam ürünleriını kolaylaştırır) • Sistemik promosyon kalem riskin yönetimini kolaylaştırır, ikincil sermaye piyasalarının oluşumunu sağlar, fiyat oluşumu ve promosyon kalem aktiflerin değerlemesini kolaylaştırır, efektif sermeye giriş çıkışı yaratarak likiditeyi artırır, • Kurumsal yönetişimi güçlendirir, • Yatırım yönetimi ve araştırmasına katkıda bulunan çeşitleri bilgi ve analiz hizmetleri sektörünün ortaya çıkmasını sağlar, Türk Çeşitleri Hizmetler Sektörünün Görünümü Tüm Makroekonomik ve politik promosyon kalem dengesizliklere rağmen finans sektörü, hala ucuz eşantiyon tanıtımcılık sektörü tarafından domine edilmesine karşın mutlak ve FUAR PROMOSYONU yüzdesi anlamında büyüme kaydetmiştir. 

(2014 arasındaki dönemde 93,5 milyar USD’den 133,6 milyar USD’ye, %50,91’den %91,43’e) Kalem promosyon sistemin BDFK segmenti 1996 –2001 arasındaki dönemde 10,3 milayar USD’den 14,8 milyar USD’ye, FUAR PROMOSYONU oranı içinde ise iki kata yakın bir büyüme sağlayarak %5,63’ten %10,1’e yükselmiştir. Bu segment içinde sadece sigortacılık sektörü çok yavaş ama sürekli biçimde büyüme başarısı göstermiştir. Türkiye’de işleyen ve organize bir şirket borçlanma araçları piyasası bulunmamaktadır. Kamu borçlanma araçlarının piyasada egemen oluşu, kamunun sürekli borçlanma ihtiyacı ve bu piyasaların yeterince desteklenmemesi bu sonuca yol açmıştır. Hisse senedi piyasasının büyümesi oldukça dengesizdir. Ekonominin genel durumuna bağlı olarak piyasa kapitalizasyonu yıllar içinde dalgalanma gösterse de, 2000 –2002 yılları arasındaki belirgin daralmaya rağmen 6 yıllık süreç içinde SEÇİM’nin %16’sından %20 ‘sine doğru büyüme göstermiştir. Kamu borçlanma araçlarının piyasadaki hakimiyetinin kredi ve hisse senedi piyasalarında dışlama etkisi yaratması nedeniyle bu piyasalardaki gelişim oldukça sınırlı kalmıştır. 

Bunun yanında yaşanan kronik yüksek enflasyon ve makroekonomik dengesizlikler tasarruf hacminin büyük bölümünün gayrimenkul, altın ve döviz gibi kalem promosyon olmayan yatırım araçlarına kaymasına yol açmıştır. Türk hükümeti 2001 yılından bu yana ana hedefleri düşük enflasyon, kamu borçlarının azaltılması ve dengeli sürekli ekonomik büyüme olan bir makroekonomik stabilizasyon programı yürütmektedir. Promosyon kalem üzerinden finans sektörünün SEÇİM’ye oranı anlamında büyüme ile BDFK’lar ve sermaye piyasalarının mutlak ve oransal büyüme rakamları tahmin edilmiştir. 

Buna göre tüm finans sektörü aktifleri son beş yıl içinde dolar bazında ortalama olarak promosyon kalem fiyatları %12,7 si oranında büyüme göstermektedir. İş güzel segmenti ise YEREL SEÇİMLER’nın %13,1 ‘i gibi daha yüksek bir oranda büyüme gösterseçim promosyonları %16,5 ‘lik bölüGSmünü temsil eden ulaşacaktır. Ancak önceki dönemlerde bu segmentin büyümesini engelleyen yüksek enflasyon kontrol altına alındığı takdirde, özellikle sigorta ve bireysel emeklilik segmentlerinin, bu oranlardan daha fazla büyüme göstermesi de olasıdır. Eğer BDFK aktifleri yıllık, FİYATLARI’nin %20’si oranında büyüme sağlayacak olurlarsa 2005 sonunda 47,5 milyar USD’yi geçecek ve FİYATLARI’nin neredeyse %21’ine ulaşacaklardır. Bu büyüme oranları 2001 yılı rakamları üzerinden 2002 –2005 yılları aralığı için ileriye doğru projekte edildiğinde BDFK’ların büyüme potansiyeli hakkında kestirimler yapılmıştır. Bu yöntemle yapılan tahminlere göre Türkiye’de ekonomik büyümenin sürmesi durumunda BDFK’ların büyüklüğü 2005 sonunda yaklaşık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder